Wednesday 19 October 2011

Product Review: My Fave Perfumes :)

Hari ini saya ingin review produk perfume. Semua orang sukakan wangian kan? Bagi saya wangian melambangkan personaliti seseorang yang bersih dan kemas. Dari sekolah lagi saya sudah berjinak-jinak dengan wangian. Oleh sebab zaman student dulu-dulu tak ada banyak duit, jadi saya banyak pakai wangian yang murah sahaja. Saya bermula dengan perfume dari produk enchanteur dan silkygirl. 

Sewaktu di universiti saya mula menggunakan perfume Bodyshop. Antara perfume yang saya pernah gunakan ialah Casis Rose, White Musk dan Oceanus. White musk- saya minat dari zaman sekolah lagi tapi sebab tak ada duit saya tahan sehingga masuk university baru lah dapat afford beli perfume nie. Kemudian saya bertukar kepada Casis Rose dan Oceanus. Semasa di U, perfume paling mahal saya beli ialah Gucci Envy Me. Baunya memang wangi sangat-sangat. Sehingga sekarang botol tu masih ada dalam simpanan saya sebab banyak kenangan dengan perfume tu.

Bodyshop perfume: White musk


Bodyshop perfume: Oceanus
bau macam coconut, musky, calming


Bodyshop perfume: Casis Rose
bau rose seperti masuk dalam kedai Lovely Lace


Gucci Envy Me
My precious perfume. Sweet memories.


Kemudian bila mula bekerja dan dapat pegang duit sendiri, saya mula mencuba perfume branded. Mula-mula saya mencuba beli perfume gred AAA sahaja sebab harga perfume original sangat mahal. Tapi sebenarnya kualiti perfume gred AAA dan perfume original adalah seperti langit dan bumi dari segi ketahanan bau. Malah, saya boleh katakan beli perfume original adalah worth buying berbanding membeli perfume yang tidak asli. Bak kata orang, alah membeli menang memakai. Berikut adalah perfume kegemaran saya mengikut turutan kesukaan.


#5

L'eau D'Issey by Issey Miyake (EDT) 
Bau floral, oriental. Wangi tapi tak tahan lama sangat sebab EDT.



#4
Incanto by Salvatore Ferragamo (EDT)
Bau fruity mcam buah-buahan yang masam. Not bad, sedap jugak.


#3
Dior Addict 2 by Dior (EDT)
Bau fruity dan fresh sangat-sangat. Mula-mula sembur baunya agak pekat tapi lama-lama bau jadi makin light. Rasa macam nak makan pun ada. Hehehe..



#2
Miracle by Lancome (EDP)
Beli di langkawi bersama kenangan yang indah. Bau wangi sangat-sangat. Tak hairan lah ramai girl yang suka bau nie. Memang tahan lama. Dah campak dalam bakul baju pun masih bau wangi ;)

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

And the WINNER IS



#1

Coco mademoiselle by Chanel (EDP) 
Antara perfume yang terbaik saya pernah pakai. Bau wangi dan sexy, tahan lama gila. Sekarang da nak masuk 9 bulan saya pakai, ada lagi tinggal sikit =.=



Selain dari perfume yang saya sebutkan di atas, saya juga ada beberapa koleksi perfume yang lain seperti Gucci Rush, Tresor In Love by Lancome, Vera Wang Princess (Oh, VWP pun wangi!!) dsbnya lagi. Next perfume, mungkin saya mahu cuba Paco Rabanne XS for Women. Orang kata sedap, tak tahu betul ke tak. Hehe.. OK, till then... ;)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...